JAARVERSLAG 2014

Het jaar 2014 was een succesvol jaar voor Stichting Gabriël, want in dat jaar kon de stichting het eerste muziekinstrument in bruikleen geven aan een jonge talentvolle musicus.

Het betrof een baritonsaxofoon, die in bruikleen is gegeven aan Bas Dietzenbacher van het Jean Pennings MeLoDie Saxofoonkwartet. Tijdens het benefietconcert dat dit saxofoonkwartet op 7 september 2014 gaf, is de baritonsaxofoon officieel in bruikleen gegeven. De aanschaf van deze baritonsaxofoon was mogelijk door een gift van € 5.000,=.

Op 19 januari gaven Mieke van der Aalst en Janny Lobbezoo een quatre-mains pianoconcert met werken van Antonin Dvořák, Maurice Ravel, Franz Schubert en Robert Schumann. Het concert werd bezocht door 46 bezoekers en het publiek doneerde € 450,=.

In de bestuursvergadering van 26 maart is het beleidsplan 2014 - 2015 vastgesteld.

Op 22 juni 2014 is een huisconcert gegeven waarin Bas Hafkenscheid (viool) en

Frans Bernard van Riel (piano) werken uitvoerden van Sergei Prokofjev, Francis Poulenc en Franz Schubert.

Het concert werd bezocht door 33 bezoekers en bracht aan vrijwillige giften € 247,50 op.

Zoals al vermeld gaf het Jean Pennings MeLoDie Saxofoonkwartet op 7 september benefietconcert met werken van Johann Sebastian Bach, Mike Curtis, George Gershwin, Pedro Itturalde, Jean-Baptiste Singelée, Louis Toebosch en Kurt Weill.

Het concert werd bezocht door 63 bezoekers en bracht aan vrijwillige giften € 510,= op.

Er zijn in 2014 geen wijzigingen in het bestuur geweest en het bestuur bestaat uit de volgende personen: M.C. Mertens-Slingerland, voorzitter; L.M. van Overdijk, secretaris;

G.A.M. Teeuwen, penningmeester; C.Ph.H. Hafkenscheid-Claes, lid; P.B. Mertens, 2e secretaris.